OEFENTHERAPIE

Onderzoek laat zien dat oefentherapie een significant effect heeft op pijn en functioneren bij
patiënten met artrose (AAOS). Begeleide oefentherapie helpt je om beter met pijn en stijfheid door artrose om te gaan. U krijgt oefeningen waardoor u minder moeite hebt met bewegen. Ook leert u welke manier van bewegen voor u het beste is. En u werkt aan het versterken en het ontspannen van je spieren. U voelt zich fitter en kunt weer meer aan.

U leert om blijvend gezonder te bewegen. Door thuis te oefenen ontwikkelt u een gezonde leefstijl, waardoor u ook na afloop van de behandeling zelf actief kunt blijven. Zo heeft u minder last van uw klachten door artrose. Belangrijk is om de oefeningen vol te houden. Bij het stoppen van de oefeningen verdwijnen de voordelen binnen 6 maanden.

Hulp van de fysiotherapeut

Oefentherapie verminderd de pijnklachten op lange termijn. Hierom werken wij nauw samen met de fysiotherapeuten van Fysiomed (Amsterdam), Kenamju (Haarlem) en Leef! (Zaandam), die in hetzelfde pand gevestigd zijn. De begeleide oefentherapie helpt je om beter met pijn en stijfheid door artrose om te gaan. Je krijgt oefeningen waardoor je minder moeite hebt met bewegen. Ook leer je welke manier van bewegen voor jou het beste is. En je werkt aan het versterken en het ontspannen van je spieren. Je voelt je fitter en kunt weer meer aan.

Je leert om blijvend gezonder te bewegen. Door thuis te oefenen ontwikkel je een gezonde leefstijl, waardoor je ook na afloop van de behandeling zelf actief kunt blijven. Zo heb je minder last van je klachten door artrose. Opereren kan namelijk altijd nog.

Klik hier om meer te leren over onze collega’s bij Fysiomed
Klik hier om meer te leren over onze collega’s bij Kenamju
Klik hier om meer te leren over onze collega’s bij Leef!